Tata co januszuje
Trendy

Magnez. Zażywasz? Wygrywasz!

Kogut Domowy o tym, dlaczego warto włączyć magnez do swojej diety.

Postaw na magnez! Niekoniecznie taki w tabletkach. Zdecydowanie lepszy będzie ten naturalny.

Magnez, gdzie go szukać?

W zielonych warzywach liściastych, rybach morskich, orzechach i produktach pełnoziarnistych.

Po przeanalizowaniu badań przeprowadzonych na przestrzeni lat 1999-2016, dr Xuexian Fang z  Uniwersytetu Zhengzhou w Chinach odkrył, że dieta bogata w magnez może pomóc obniżyć ryzyko wystąpienia chorób przewlekłych, takich jak cukrzyca i choroby serca.

Niektóre wcześniejsze badania pokazały, że niedobór magnezu wiąże się z większym ryzykiem zachorowania na wiele chorób.

Mam tu na myśli m.in. na przewlekłą obturacyjną chorobę płuc (POChP), cukrzycę, chorobę Alzheimera czy choroby układu krążenia.

Fang i jego współpracownicy przeanalizowali dane na temat diety bogatej w magnez i przewlekłych chorób na podstawie 40 badań opublikowanych od 1999 do 2016 roku.

W badaniach wzięło udział ponad milion osób w dziewięciu krajach.

Magnez i jego właściwości prozdrowotne

Przykładowo, mieszkańcy Tajwanu, którzy w swojej diecie nie zapominali o magnezie:

  • byli średnio o 10 procent mniej narażeni na rozwój chorób serca
  • prawdopodobieństwo wystąpienia udaru było u nich 12 procent mniejsze
  • byli aż o 26 procent mniej narażeni na rozwój cukrzycy, niż osoby z niedoborem magnezu.

W analizie opublikowanej w czasopiśmie BMC Medicine uwzględniono łącznie:

  • 7,678 przypadków chorób sercowo-naczyniowych
  • 6,845 przypadków choroby wieńcowej
  • 701 przypadków niewydolności serca
  • 4,755 przypadków udaru
  • 26,299 przypadków cukrzycy typu 2

Autorzy podkreślają jednak, że analiza opiera się na badaniach obserwacyjnych.

Nie można więc udowodnić, że spożycie magnezu bezpośrednio zapobiega chorobom.

Badania opierały się na dokładnym wywiadzie z uczestnikami na temat ich diety, co niekoniecznie musi odzwierciedlać rzeczywistą ilość magnezu w diecie.

Warto również zwrócić uwagę na czynniki mające wpływ na nawyki żywieniowe uczestników badania.

Mogą one wiązać się ze spożyciem magnezu i skłonnością do chorób przewlekłych. .

Autorzy podsumowują jednak, że wyniki badań mogą wskazywać na korzyści zdrowotne płynące ze zwiększonego spożycia pokarmów bogatych w magnez.

Tak więc Tato, włącz magnez do swojej diety, a będziesz żył długo i szczęśliwie.

Pokaż więcej

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back to top button