Trendy

Postaw na magnez!

Kogut domowy odkąd jest na diecie, a może inaczej, bo zamiast diety po prostu postanowiłem żyć zdrowo, to zdecydowanie kładę nacisk na ilość magnezu, piję dużo kawy, więc mam co uzupełniać.

No właśnie, zacznijmy w takim razie od pytania – gdzie znajdziesz magnez?

W zielonych warzywach liściastych, rybach morskich, orzechach i produktach pełnoziarnistych.

Badania nad magnezem

Po przeanalizowaniu badań przeprowadzonych na przestrzeni lat 1999-2016, dr Xuexian Fang z  Uniwersytetu Zhengzhou w Chinach odkrył, że dieta bogata w magnez może pomóc obniżyć ryzyko wystąpienia chorób przewlekłych, takich jak cukrzyca i choroby serca.

Niektóre wcześniejsze badania pokazały, że niedobór magnezu wiąże się z większym ryzykiem zachorowania m.in. na przewlekłą obturacyjną chorobę płuc (POChP), cukrzycę, chorobę Alzheimera czy choroby układu krążenia.

Fang i jego współpracownicy przeanalizowali dane na temat diety bogatej w magnez i przewlekłych chorób na podstawie 40 badań opublikowanych od 1999 do 2016 roku, w których wzięło udział ponad milion osób w dziewięciu krajach.

Przykładowo, mieszkańcy Tajwanu, którzy w swojej diecie nie zapominali o magnezie, byli średnio o 10 procent mniej narażeni na rozwój chorób serca, prawdopodobieństwo wystąpienia udaru było u nich 12 procent mniejsze, ponadto byli aż o 26 procent mniej narażeni na rozwój cukrzycy, niż osoby z niedoborem magnezu.

W analizie opublikowanej w czasopiśmie BMC Medicine uwzględniono łącznie 7,678 przypadków chorób sercowo-naczyniowych, 6,845 przypadków choroby wieńcowej, 701 przypadków niewydolności serca, 4,755 przypadków udaru 26,299 przypadków cukrzycy typu 2 i 10,983

Autorzy podkreślają jednak, że analiza opiera się na badaniach obserwacyjnych, nie można więc udowodnić, że spożycie magnezu bezpośrednio zapobiega chorobom.

Badania opierały się na dokładnym wywiadzie z uczestnikami na temat ich diety, co niekoniecznie musi odzwierciedlać rzeczywistą ilość magnezu w diecie.

Warto również zwrócić uwagę na czynniki mające wpływ na nawyki żywieniowe uczestników badania, bo mogą one wiązać się ze spożyciem magnezu i skłonnością do chorób przewlekłych. .

Autorzy podsumowują jednak, że wyniki badań mogą wskazywać na korzyści zdrowotne płynące ze zwiększonego spożycia pokarmów bogatych w magnez.

Kogut domowy radzi sięgać po magnez z żywności, naturalny, a dopiero w ostateczności sięgać po suplementy diety.

Pokaż więcej

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back to top button